dimarts, 12 d’abril de 2011

8 Calzadilla de la Cueza - Ravé de las Calzadas

Com que no tenia rellotge, calculo que a les 5:00 h. ja estava despert pensant que era més tard.
Abans de les 6:00 h. tothom ja estava llevat i poc després de les 7:00 h. ja estavem en marxa.
Un dia amb un fortíssim vent de cara que ens ha dificultat enormement la marxa en una etapa que havia de ser planíssima i molt llarga.

Hem agafat el camí amb una recta de 17 km. fins a Carrión de los Condes, creuant-nos amb 50 pelegrins que hi havien fet nit ( comptats ) . No vull ni imaginar-me fent-ho al juliol.
Agafem un camí paral·lel sempre a la carretera, i en compte de no topar-nos amb els pilons que estàn posats de dos en dos i anar fent camí fins a Frómista, on esmorzem.

Segueix fent un vent i un fred que ens venen ganes de deixar-ho per demà, però continuem paral·lels al Canal de Castilla.

Arribem a Boadilla del Camino, i agafem aigua d'una curiosa font amb una roda per bombar-la i rodejats de corders.

Seguim per un camí recte pràcticament sense pendent, però amb el fort vent de cara i el fred sembla que sigui un pendend del10% i el cansament comença a notar-se.

Passem per Itero de la Vega, i després de Puente Fitero deixem Palencia per entrar en terres de Burgos tot travessant el riu Pisuerga

Ens apropem a la temuda costa del Alto de Mostelares, però decidim agafar l'alternativa de vorejar-la per l'esquerra per poder-la pujar sobre la bici.

Ja al Alto de Mostelares, trobem una magnífica vista de Castrojeriz al fons, on ens espera el dinar.

Després de dinar el vent encara bufa amb més força. Passem per sota les ruïnes del Convento de San Antón.

Passem per Hontanás, i on el perfil de l'etapa marca pla, a nosaltres ens sembla que hi ha uns grans costers i les forces ens estàn abandonant per moments.

Finalment decidim acabar l'etapa a Ravé de las Calzadas i esperem que demà faci millor dia.
Hem encertat l'elecció, perquè dormim en un alberg particular, regentat per una senyora molt amable, oferint-nos el sopar i l'esmorzar al mateix alberg, com si es tractés d'un hotel.
Fem bugada, l'estenem al carrer, i abans d'anar a dormir ja era eixuta.
També hi ha un grup de senyores que fan el Camino però es fan portar l'equipatge
Podem veure el partit del Barça al mateix menjador. Tot un luxe d'alberg per recomanar fermament.