dissabte, 9 d’abril de 2011

5 Villanueva de Campean - Benavente

Aquesta la podriem considerar-la mitja etapa ja que pràcticament hem començat després de dinar.
Aquí comencen les incidències amb la meva bici.
El dia anterior vaig observar que portava un radi de la roda de darreta trencat, i el vaig tallar amb les alicates. Avui, sense ni esmorzar per avançar feina, agafem les bicis de bona hora i veig que hi ha un altre radi trencat, possiblement a causa del sobrepés que ha d'aguantar.
Així no podem seguir i avui és dissabte.
Ens arribem a Zamora tot anant amb molt de compte per no forçar més la roda, i a les 9:00 h. ja estem esmorzant en un bar davant una tenda on reparen bicis i que obre a les 9:30 h.
Espera i aguarda davant la tenda amb altres clients que anaven a recollir la seva bici per poder sortir el diumenge, i l'impresentable de la botiga no es va presentar ni va contestar al mòbil.
A les 11:00 h. el Pep va al Decathlon i li diuen que els portem la bici i ho arreglaran. Un cop allí, resulta que els dissabtes no arreglen bicis ni tampoc tenen radis per poder-la arreglar nosaltres mateixos. Ens donen instruccions per arribar a una botiga seriosa, i allí finalment ho podem solucionar però no han pogut salvar el kit tubeless que portava, i a partir d'ara vaig amb càmara.
Mentre ho arreglaven, hem dinat uns entrepans calents, i a les 14:00 hores emprenem finalment la ruta.

Deixem Roales del Pan i arribem a Montamarta.
Aquí el camí passa per la punta del Embalse de Rocobayo i s'enfila fins a tocar l'Ermita de la Virgen del Castillo, però com que aquest any és excepcionalment humit, el camí el trobem sota les aigües i hem de fer aquest tram pel pont de la carretera.

Després de fer un tram entre carretera i camins, cosa que molesta força al Pep, agafem un camí que ens baixa altre cop a l'embassament, per fer-nos pujar fortament fins a les Ruinas de Castrotorafe. Seguim entre carreteres que no passa ningú i camins fins a La Granja de Moreruela, on fem el berenar.

Del poble, el camí s'enfila cap a unes antenes per trobar la carretera més amunt, però nosaltres agafem directament la carretera. El Pep segueix per carretera els 25 km. que falten fins a Benavente però jo decideixo seguir estrictament els senyals i vaig tota l'estona paral·lel a la carretera fins que el camí s'allunya, i aquí comencen els problemes amb la senyalització, perquè el track continuava per carretera.
Després de donar mitja volta un parell de vegades, un senyor amb un cotxe, em ve al darrera i em diu que havia d'agafar l'anterior encreuament a l'esquerra i tirar fins a un pont del tren. Allí també em perdo i finalment i sense indicacions arribo a un pont de ferro en desús on hi han posat totes les fletxes que s'han deixat pel camí.

Al creuar el pont, ja està tot molt ben senyalitzat i arribo ràpidament a Benavente .
No dormim a l'alberg perquè els municipals ens comenten que hi ha tres indigents i no ho veiem clar. Anem a sopar i a dormir a una pensió.