dijous, 14 d’abril de 2011

10 Navarrete - Tudela

Avui sortim decidits a fer una etapa força llarga, però abans d'arribar a Logroño, en només 10 km. ja he punxat la roda dues vegades, i sense aire a la roda de darrera, busquem un taller de bicis.
Una vegada tot arreglat, reemprenem la marxa pel costat de la carretera Nacional fins Agoncillo.
Ens aturem per menjar una miqueta i agfar aigua en una font, i un senyor que hi havia al carrer ens fa entrar a casa seva i ens obliga a esmorzar i beure vi de La Rioja. Ho declinem amablement, apart de pendre un refresc, però malgrat tot ens explica la història del poble des del dia de la seva fundació. Després ens indica el millor camí que hem de seguir i donem per ben empleat el temps que hem perdut.

Seguim el Camino, que de vegades coincideix amb el GR de l'Ebre, sempre a tocar de la via del tren, i amb molta pedra de la via, passant per Arrúbal fins que creuem la via del tren.
Volem estalviar-nos la pujada a l'ermita d'Aradón i deixem el Camino per continuar al costat de les vies fins Alcanadre.
Continuem avançant sempre entre l'autopista, la via i l'Ebre fins a Calahorra, on dinem.
Malgrat els inconvenients, ja portem 70 km.
Els 50 km. que falten els fem sempre al costat de la via i de l'Ebre fins arribar a Viana a mitja tarda.
Avui anem de senyors perquè no ens queda cap mes alternativa, i agafem habitació en l'únic hotel presentable que hi ha i després de visitar el centre. Sopem en un restaurant amb vistes a la magnífica plaça.