diumenge, 10 d’abril de 2011

6 Benavente - Hospital de Orbigo

Com que avui és diumenge i totes les botigues estàn tancades, la llei de Murphy diu que avui és el dia que les necessitaràs. I no ha fallat.
Ens aixequem ben aviat per recuperar una mica el que vam perdre ahir, però trobo la càmara de darrera punxada. Al canviar-la resulta que la de recanvi té el pitorro gros i no passa per la llanta i la del Pep s'ha punxat en diverosos llocs amb alguna eina que duia solta. Un senyor que esmorzava al bar on hem dormit s'ofereix per anar al taller i fer un forat més gran amb una broca.
Un cop arreglada la roda, a les 8:45 h. ens disposem a empendre la marxa quan al montar a la bici, aquesta s'enfonsa i veig que tinc el cargol de l'amortidor partit per la meitat.
Preguntem si hi ha alguna solució d'urgència a un xicot que baixa d'una furtoneta i ens diu que avui és diumenge, tot passant de nosaltres. Després d'uns 10 minuts torna i ens diu que l'únic que avui hi pot fer alguna cosa és el Sr. Nino i ens indica la seva adreça.
Quan arribem, el trobem pujant les escales de casa seva amb una paperina de xurros i li expliquem el cas. El Sr. Nino tenia un taller de motocicletes i ara està jubilat.
Sense dubtar-ho un moment, ens obre el garatge de casa seva i després de provar tota la tornilleria possible que tenia per casa, finalment trobem un cargol que s'adapta tot i que l'ha de tallar. Mai no estarem prou agraïts al Sr. Nino no tant pel fet d'arreglar-me la bici sino per l'afany que va posar en ajudar-nos. Moltes Gràcies !!!
Finalment, amb tenacitat i perseverància, hem vençut a Murphy i la seva llei i a les 10:00 h. podem començar la ruta.
Tota l'estona la Via va per esfalt tot passant per Maire de Castroponce, on veiem unes bodegues excavades a la terra on antigament hi guardaven el vi.

Deixem Zamora per entrar a terres de Lleó on trovem Alija del Infantado, també amb les bodegues com les anteriors de Maire. Aquí hem comprat llaunes de menjar i refrescos i una barra de pa en una fleca i hem esmorzat.

Anem seguint per camí al costat del riu Jamuz.
Passem a tocar Villanueva de Jamuz, amb la silueta del castell de los Quiñones i les muntanyes nevades al fons, i seguim al costat del riu, fins que s'acaba el camí i passa camp a través per entre pollancres inundats i diversos pous amb sínies trencades. Intentem creuar per anar a Sta. Elena de Jamuz però hi ha massa aigua, i continuem per la Via ara cap a la muntanya i deixant el fang enrera fins arribar a La Bañeza, on dinem l'altra part de l'entrepà d'esmorzar.

Sortint de La Bañeza, passem per un pont de ferro del tren igual com el de Benavente.

Després passem per un lloc on podem fer aquesta foto de postal, que podriem situar perfectament als Pirineus.

Abans d'arribar a Astorga, creuem per sota l' autovia i deixem la carretera per agafar un camí que ens porta al pont romà de Valimbre.

ASTORGA. PUNT FINAL DE LA VIA DE LA PLATA
DEL 5 D'ABRIL A LES 09:30 h. FINS AL DIA 10 D'ABRIL A LES 16:00 h.

Ara comencem a seguir les fletxes grogues a l'inversa perquè ja estem fent el camí de Sant Jaume a l'inrevés fins a casa. La cosa canvia perquè a partir d'aquest punt trobem molts més pelegrins que fins ara ( pràcticament nuls ) i ens venen de cara.

Abans d'arribar a Santibáñez de Valdeiglesias ens trobem aquests veïns del poble que fan companyia a aquest singular personatge junt a una creu. La direcció de la fletxa indica d'on venim.

Arribem a Hospital de Orbigo, on fem nit a l'alberg. Està prou bé, si no fos perquè ho tracten com un negoci pur i dur. A la nit ens ha tocat dormir amb un individu que d'esperit de pelegrinatge res de res. Per oblidar-lo.